Nästan Perfekt

När jag vaknade i morse så kände jag det bara, den här dagen är lite viktigare än alla andra dagar. För idag så skulle matchens matcher, bataljernas bataljer, hatdusten number one avgöras nämligen slaget om NV mellan NV1A och NV1B.

Grenen var Brännboll, Burning balls tänker kanske du, men det vore ju helt galet crazy.

Vi i A klassen hade mer eller mindre utnämnt oss till segrare på förhand, då vi kände att vi hade den överlägsna tekniken och fysiken som den sanna idrottsklassen vi är. Ack så rätt vi hade, vi kunde utan problem kamma hem en promenadseger och utklassning utan dess like.

Efter en lite halvknackig första halvlek hade vi bara en ledning på 4 poäng, men i andra spelade vi upp oss rejält och lyckades bränna ut våra motståndare, om dom ens är värda det epitetet.

I övrigt så är allting nästan perfekt kom nyss hem från en förtjusande löp runda, nu sitter jag här och skriver med solen i ögonen, jag ska snart på skolårets sista lektion, i helgen ska jag över gränsen och i väg till Jukola, och i kväll är det fotboll!

Ja vad kan man mer säga än allting är nästan perfekt

 

 

 

 

3 Responses to Nästan Perfekt

  1. WB4EVER skriver:

    Jag kan bara säga att Winnerbäck är kung…

  2. KJell skriver:

    Bra Göran! Vackert skrivet och tänkt tycker jag. Men varför är det bara nästan perfekt?

  3. guldklimpen skriver:

    hur m¨nga winnerbäcklåtar är det i texten då? start counting…. Jukola var niceilainen

Lämna en kommentar