Det finns en gud

När medeldistans finalen på EM avgjordes igår så var han återigen högst upp på pallen. I och med det så känns det som att jag nu kan konstatera att det faktiskt finns en gud, i alla fall inom orienteringen och hans namn är Thierry Gueorgiou, för människa det är han i alla fall inte.

Medans Thierry Gueorgiou återigen har visat att han är helt outstanding så har jag slitit som ett djur ute på tallheden i Regnjö. För i helgen så arrangerade Rehns BK våra årliga tävlingar där. Mitt uppdrag första dagen var att hjälpa till vid startplatsen, vilket jag enligt mig själv skötte utomordentligt bra. Men då det blev lite väl långtråkigt att sitta på en stubbe och ta emot lappar i öppna klasser fållan, så lyckades jag förhandla till mig en sen start i H21.

Mitt lopp var helt ok missade kanske 2 min och slutade på en 15 plats, förhoppningsvis så kan det ge mig lite ranking så att jag kan få springa elit på Oringen.

Helt enligt en av våra grundlagar, lagen om alltings jävlighet så stukade jag stortån när jag var ute och tog in kontroller idag.

Så nu sitter jag här med en uppsvullen tå och funderar på att krypa till kojs.

1 Responses to Det finns en gud

  1. guldklimpen skriver:

    lagen om alltings jävlighet är sååå jääääävla rätt!

Lämna en kommentar