Söndagsångest

Jag vet att det inte är söndag idag, men känslan som jag hade för en och en halv timme sedan kan inte beskrivas på ett bättre sätt än just söndagsångest, söndagsångest i dess renaste form. Söndagsångest är en ångest som kryper sig på under söndagskvällarna, oftast för att man inte har gjort det man borde ha gjort under helgen.

Dagens ångest var nog en kombination av söndagsångest för att lovet snart är slut, och att mina benhinnor återigen smärtar efter gårdags passet. Idag bestämde jag mig i alla fall för att besegra söndagsångesten någonting som jag alldrig tidigare har lyckats med, men idag ändrade jag på det.

Här kommer en 4-stegs guide för att bli av med söndagsångesten.

1. Lyssna på Thåströms ”fan fan fan” – detta görs enbart för att: you cannot begin to live until you have hit rock bottom, som Tyler utrycker det så fint i filmen Fight Club

2. Räkna matte – trotts att man bara lyckas räkna ett enda tal så är det ångest dämpande man känner att man har uträtat någonting.

3. Träna styrka tills musklerna blöder – man kommer in i ett endorfinstimm och blir lycklig.

4. Duscha – den sista och allra viktigaste delen av Göran Winblads 4-stegs program till lyckligare söndagar. I duschen så känner man verkligen hur alla problem rinner av, och ångesten försvinner.

Förutom att haft söndagsångest, så har jag kört ett lugnt skidpass idag och ett styrkepass (steg 3).

2 Responses to Söndagsångest

  1. Sunken skriver:

    Undra varför du tycker att du blir lyckligare i duschen?:O ;D

  2. hedlund skriver:

    har du sett blondinbellas tv-program? Fy satan det är ju löjligt xD

Lämna en kommentar